Järjestelmäuudistus aiheuttaa katkoja toiminnassa

Teemme ke 28.2. – ke 6.3 välisenä aikana mittavia huoltotöitä verkkokaupassamme ja uudistamme taustajärjestelmiämme. Tästä syystä toimituksissa saattaa esiintyä viivettä. Tulemme toimittamaan kaikki avoimet tilaukset heti huoltotöiden valmistuttua niin pian kuin mahdollista. 

Asiakaspalvelu

Puhelinpalvelumme on poikkeuksellisesti suljettu ma 18.3.

CHAT-PALVELU

Aukioloajat

  • Arkisin klo 9-20
  • Lauantaisin klo 9-17

Autamme sinua mielellämme kaikissa tuotteisiimme ja palveluihimme liittyvissä asioissa. Löydät live-chatin sivun oikeasta alareunasta kohdasta "Asiakaspalvelu" aina aukioloaikoina.  

SÄHKÖPOSTI

Voit laittaa myös sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteeseen:

asiakaspalvelu@sotka.fi

Myymälöidemme suorat sähköpostiosoitteet löydät tästä linkistä >>

HUOM! Reklamaatiot tuotteista aina oheisen linkin kautta käsittelyn nopeuden takaamiseksi: Tee reklamaatio

PALAUTE TAI REKLAMAATIO

Onko sinulla kysyttävää tilaukseesi liittyen? Haluatko antaa palautetta?

Jätä yhteydenottopyyntö verkkokauppaan tai myymälääsi.

Mikäli tuotteessasi on ilmennyt ongelmia, teethän siitä meille reklamaation.

Vastaamme viesteihin ja yhteydenottoihin aukioloaikojemme puitteissa niin pian kuin mahdollista!

Usein kysytyt kysymykset

Tähän osioon olemme keränneet asiakkaidemme yleisimmät kysymykset. Tarkista ensin löytyisikö vastaus kysymykseesi täältä!

Toimitus ja kotiinkuljetus

• Tilasin tuotteita verkkokaupasta ja minulla on kysyttävää tilauksestani. Minne olen yhteydessä?

Tilaushetkellä antamaasi sähköpostiosoitteeseen on lähetetty tilausvahvistus onnistuneen tilauksen jälkeen. Tilausvahvistuksella lukee tilaustasi käsittelevä taho eli kyseinen Sotka-myymälä tai Sotka verkkokauppa, johon voit olla yhteydessä kaikkiin tilauksiin liittyvissä kysymyksissä.

Mikäli tilausvahvistusta ei sähköpostissa näy, varmistathan ettei se ole mennyt Roskaposti- tai Tarjoukset-kansioon.

OTA YHTEYTTÄ

 

• Koska voin noutaa tilaamani tuotteen myymälästä ja kuinka kauan se on noudettavissa?

Kun tilauksesi on saapunut myymälään noudettavaksi, lähetämme saapumisilmoituksen tekstiviestinä ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Muista ottaa saapumisilmoitus mukaan, kun saavut noutamaan tilaustasi. 

Tilaus on noudettava 10 vuorokauden sisällä saapumisilmoituksen lähettämisestä. Jos nouto syystä tai toisesta viivästyy tästä, olethan yhteydessä noutomyymälään.

• Valitsin kotiinkuljetuksen, koska tilaukseni toimitetaan?

Jos olet ostanut verkkokaupasta:
Löydät tilauksesi toimitusajan sähköpostiisi lähetetystä tilausvahvistuksesta. Huomioithan, että toimitusaika on ilmoitettu arkipäivinä. Tilaus toimitetaan antamaasi osoitteeseen toimitusajan puitteissa, kuitenkin niin pian kuin mahdollista.

Saat sähköpostiin sekä tilauksen seurantaan tiedon, kun tilaus lähetetään postin kuljetukseen. Tämän jälkeen kuljettaja sopii tarkemman toimitusajan kanssasi lähempänä puhelimitse tai tekstiviestillä. 
Tilausvahvistuksesta löydät myös seurantakoodin, jolla voit katsoa tilauksen etenemistä Tilauksen seurannassa

Jos olet tehnyt ostoksen myymälässä tai maksanut myymälästä saadun OmaTarjouksen verkossa:
Olethan yhteydessä kyseiseen myymälään, jos kuljetusajankohdasta ei ostohetkellä ole sovittu erikseen.

• Miten voin seurata verkkokaupasta tekemäni tilaukseni etenemistä?

Tilausten seuranta -osiossa voit seurata tilauksesi tilannetta tilausvahvistuksen mukana saamallasi seurantakoodilla. Tilauksen seurannasta näet myös arvioidun toimitusajan, jonka puitteissa tilaus toimitetaan. 

Huomioithan, että toimitusaika on ilmoitettu arkipäivinä.

• Voinko muuttaa tilauksellani olevia yhteystietoja?

Kyllä voit! Ilmoitathan kyseiseen myymälään tai asiakaspalveluumme oikeat tiedot, niin päivitämme ne tilauksellesi.

OTA YHTEYTTÄ

• Voiko tilauksen noutaa puolestani joku toinen henkilö?

Kyllä, jos tilauksen noutaa toinen henkilö tulee hänellä olla mukana sähköpostilla tai tekstiviestillä toimitettu noutoilmoitus.

• Miten kotiinkuljetuksella tilatut tuotteet toimitetaan?

Verkkokaupassa tehdyistä tilauksista saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun tilaus lähetetään. Tämän jälkeen kuljettaja sopii tarkemman toimitusajan kanssasi lähempänä puhelimitse/tekstiviestillä ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Myymälässä asioidessa kotiinkuljetuksen tarkemmat tiedot käydään kanssasi läpi ostotapahtuman yhteydessä. 

Kaupunkialueilla toimitukset toimitetaan aina kotiin asti. Jos asut kaupunkialueen ulkopuolella, ja tarvitset kuljettajan lisäksi apumiehen, varmista sen saatavuus viimeistään kuljetusajankohdasta sopiessasi.

Jos olet tilauksen yhteydessä ostanut vanhan tuotteen poisvienti -palvelun, huolehdithan että kierrätykseen lähtevät tuotteet ovat purettuna ja lähtövalmiina. Huonekaluja voidaan viedä pois maksimissaan sama määrä mitä on tuotteita tilattu.

• Mitä minun kannattaa huomioida, ennen kuin tilaamani tuotteet toimitetaan kotiini?

Kaupunkialueilla toimitukset toimitetaan aina kotiin asti. Jos asut kaupunkialueen ulkopuolella, ja tarvitset kuljettajan lisäksi apumiehen, varmista sen saatavuus viimeistään kuljetusajankohdasta sopiessasi.

Tuotteiden sujuvan toimituksen takaamiseksi varmistathan, että asunnossa käytettävä kulkureitti on vapaa ja lattiat on tarvittaessa suojattu. Työturvallisuussyistä kuljettajat käyttävät turvajalkineita myös sisätiloissa.

Tarkistathan pakkausten lukumäärän ja kunnon ennen kuin kuittaat lähetteen/rahtikirjan. Mikäli pakkauksia puuttuu tai on vaurioitunut, merkitse se kuljettajan kanssa lähetteeseen tai rahtikirjaan ennen allekirjoittamista ja kuljettajan poistumista.

Jos olet tilauksen yhteydessä ostanut vanhan tuotteen poisvienti -palvelun, huolehdithan että kierrätykseen lähtevät tuotteet ovat purettuna ja lähtövalmiina. Huonekaluja voidaan viedä pois maksimissaan sama määrä mitä on tuotteita tilattu.

• Paljonko kuljetuskustannukset ovat tilaukselleni?

Kuljetuskustannuksiin vaikuttavat tilauksen koko ja toimituspaikka. Näet kuljetuskustannukset syöttämällä ostoskorissa postinumerosi kotiinkuljetus-kohtaan. Sivusto laskee automaattisesti kuljetuskustannukset tilauksellesi. Vaihtoehtoisesti voit valita maksuttoman myymälänoudon tilauksellesi.

• Voidaanko vanha huonekaluni viedä samalla pois?

Useimpien ostojen yhteydessä sinun on mahdollista tilata poiskuljetus vanhalle huonekalullesi. Vanha tuote hävitetään asianmukaisesti. Palvelu on mahdollista lisätä ostoskorissa, mikäli se on saatavilla tilattujen tuotteiden toimituksen yhteyteen.

Verkkokaupasta ostettaessa palvelu on saatavana vain tilauksiin, joihin liittyy kotiinkuljetus. Jos olet tilauksen yhteydessä ostanut vanhan tuotteen poisvienti -palvelun, huolehdithan että kierrätykseen lähtevät tuotteet ovat purettuna ja lähtövalmiina. Huonekaluja voidaan viedä pois maksimissaan sama määrä mitä on tuotteita tilattu. 

• Voinko tilata tuotteita Sotkan verkkokaupasta ja noutaa sen myymälästä?

Kyllä voit! Kaikkiin Sotkan verkkokaupasta tehtyihin tilauksiin on mahdollista valita maksuton nouto haluamastasi myymälästä.

• Mistä tiedän tilaukseni toimitusajan?

Tuotteiden sen hetkinen toimitusaika näkyy sivuillamme jokaisen tuotteen yhteydessä tuotesivulla. Koko tilauksen toimitusaika näkyy myös ostoskorissa, tilauksen teon jälkeen sähköpostiisi toimitetusta tilausvahvistuksessa sekä tilauksen seuranta –osiossa.
Mikäli tilaat useampia tuotteita, määräytyy toimitus pisimmän toimitusajan mukaisesti, sillä toimitamme tuotteet yhtä aikaa samalla toimituksella, kun kaikki tuotteet ovat valmiina lähetettäväksi.

Huomioithan, että toimitusaika on ilmoitettu arkipäivinä.

• Voinko sopia toimitusajan etukäteen itse?

Mikäli olet estynyt vastaanottamaan tilaustasi annetun toimitusajan aikana, ilmoitathan asiasta tilauksenteon yhteydessä. Voit kirjoittaa toivomasi myöhäisemmän toimitusajankohdan ostoskorissa lisätiedot – kohdassa. Mikäli haluat muuttaa myöhemmän toimituksen jälkikäteen, ilmoitathan asiasta asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksella).

OTA YHTEYTTÄ

• Toimitetaanko tilauksia koko Suomeen?

Toimitamme kaikki tilaamasi tuotteet aina yhdellä toimituksella haluttuun osoitteeseen manner-Suomen alueella.

Kotiinkuljetustuotteita ei toimiteta seuraaville Turun saariston postinumeroalueille: 21740, 22710, 22720, 22730, 22820, 22840, 22920, 22940 ja 23390 eikä Suomenlinnaan 00190.

• Voinko saada toimituksen illalla tai viikonloppuna?

Kuljetusyhtiö toimittaa tuotteet perille arkisin, ja pääkaupunkiseudulla myös lauantaisin, pääsääntöisesti klo 8.00-22.00 välisenä aikana. Tarkempi toimitusaika sovitaan kanssasi aina etukäteen puhelimitse/tekstiviestillä.

• Voinko vaihtaa tilaukseni toimitus- tai maksutapaa?

Toistaiseksi tilauksen toimitustavan tai maksutavan muuttaminen ei valitettavasti ole mahdollista, mikäli tilaus on jo vahvistettu.

• Tahdonkin muuttaa toimitustapaa, kuinka toimin?

Toimitustapaa on mahdollista muuttaa, mikäli tilaus on vielä käsittelyssä, eikä sitä ole lähetetty. Olethan muutostilanteissa aina yhteydessä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksella).

OTA YHTEYTTÄ

• Tilaukseni toimitusaika on jo mennyt enkä ole saanut tuotteita?

Huomioithan, että tilauksen toimitusaika on ilmoitettu arkipäivinä. Mikäli huomaat toimitusajan silti ylittyneen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksella), niin selvitämme pikimmiten mistä on kyse.

OTA YHTEYTTÄ

• Seurannassa lukee vain ”tilausta käsitellään”. Onko tilaukseni edennyt?

Tilauksesi on tullut onnistuneesti perille! Se on käsittelyn ja keräilyn jälkeen matkalla kohti terminaaliamme tai valitsemaasi noutomyymälää. 

Tilauksen tila muuttuu, kun tuotteet lähtevät joko noutomyymälään tai kuljetettavaksi kotiisi, toimitustavasta riippuen. Tilaus on perillä toimitusajan puitteissa, joka on ilmoitettu arkipäivinä tilausvahvistuksellasi.

• Saanko verkkokaupasta tilatuille tuotteille kasauspalvelua?

Kasauspalvelua ei ole saatavilla verkkokauppaostoksille. Osissa toimitettavat tuotteemme ovat helppoja koota ja niiden mukana toimitetaan aina selkeät ohjeet. 

Kasauspalvelu on mahdollinen vain myymälöidemme kautta asioidessa. Tarkistathan kasauspalvelun saatavuuden ensin haluamastasi myymälästä.

Ongelmatilanteet

• Sain viallisen tuotteen, kuinka toimin?

Jos huomaat vastaanottamasi tuotteen olevan viallinen, lähetäthän mahdollisimman hyvät kuvat tuotevirheistä meille pikimmiten reklamaation yhteydessä asian korjaamiseksi.

LÄHETÄ REKLAMAATIO

• Sain väärän tuotteen, kuinka saan tilaamani oikean tuotteen?

Mikäli vastaanottamasi tuote ei vaikuta samalta kuin tilaamasi, teethän asiasta heti reklamaation. Asian selvittämistä nopeuttaa, mikäli saat otettua saamastasi tuotteesta ja sen tiedoista kuvan.

LÄHETÄ REKLAMAATIO

• Tuotteen mukana ei ollut kaikkia tarvittavia osia, kuinka saan puuttuvat osat?

Mikäli lähetyksessä on osapuutteita, ilmoitathan asiasta asiakaspalveluumme tai tee meille reklamaatio, niin lähetämme tarvittavat osat sinulle pikimmiten!

LÄHETÄ REKLAMAATIO

• Tilaamani tuotteet ovat vaurioituneet kuljetuksessa, kuinka toimin?

Jos huomaat vastaanottamiesi tuotteiden vahingoittuneen kuljetuksessa, lähetäthän mahdollisimman hyvät kuvat vaurioista meille pikimmiten reklamaation yhteydessä asian korjaamiseksi.

LÄHETÄ REKLAMAATIO

• Miksi en saa lisättyä tuotetta ostoskoriin?

Osa tuotteistamme on ostettavissa vain myymälöistämme, jolloin "Lisää ostoskoriin"-nappia ei ole kyseisen tuotteen yhteydessä ollenkaan eikä tuotetta täten pysty ostamaan suoraan verkkokaupasta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi toimitusmyyntinä myytävät ja asiakkaan tarpeen mukaan räätälöitävät sohvat, joille on myymälöiden kautta mahdollisuus valita satoja eri verhoiluvaihtoehtoja.

Palautus ja Peruutus

• Kuinka voin perua tilaukseni? Sitä ei ole vielä toimitettu minulle.

Tilausten peruutuksissa, olethan aina yhteydessä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksellasi). 

Kun saamme ilmoituksen peruutuksesta, saat rahanpalautuksen maksutilillesi noin viikon kuluessa. Jos olet valinnut maksutavaksi Sotka-laskun tai erämaksun, se peruuntuu myös automaattisesti. Mikäli ehdit jo maksaa laskun tai ensimmäisen erän, saat rahanpalautuksen luoton myöntäjältä jo maksetusta osuudesta.

OTA YHTEYTTÄ

• Voinko poistaa tai lisätä tuotteita jo tekemälleni tilaukselle?

Mikäli muutat mielesi, voimme halutessasi poistaa tilaukseltasi tuotteita, joita et tahdo. Valitettavasti tuotteiden lisääminen jo tehdylle tilaukselle ei ole mahdollista, vaan niille on tehtävä uusi tilaus. Tässä tilanteessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai tilaustasi käsittelevään myymälään (lukee tilausvahvistuksellasi), jotta voimme yhdistää eri tilausten toimitukset mahdollisuuksien mukaan.

OTA YHTEYTTÄ

• Vastaanotin verkkokauppatilaukseni, mutta haluan palauttaa tuotteita?

Tilatuilla verkkokauppatuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla täysin myyntikelpoinen ja hyvin suojattu mahdollista kuljetusta varten. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.

Mikäli tilaus on noudettu myymälästä, tulee palautus tehdä kyseiseen myymälään. Mikäli tuotteet on tilattu kuljetuksella, palautukset myös noudetaan kotoa tai palautetaan postin toimipisteeseen, riippuen alkuperäisestä toimitustavasta. Tässä tapauksessa veloitamme toimituskulut. Olethan aina ensin yhteydessä meihin ja auttamme sinua kaikissa palautuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke. Hygieniatuotteilla kuten sijauspatjan suojilla, tyynyliinoilla, lakanoilla ja pussilakanoilla ei myöskään ole vaihto- tai palautusoikeutta. Lunastamme vain Suomesta lähetettyjä palautuksia.

OTA YHTEYTTÄ

• Tuleeko palautuksesta minulle kuluja?

Myymälästä noudetuista ja palautetuista tuotteista ei tule lisäkuluja vaan tuotteiden ostohinta palautetaan kokonaisuudessaan.

Kotiin tai postin toimipisteeseen toimitettujen tuotteiden palautuksista perimme kuljetuskustannukset.

• Koska saan rahanpalautuksen perumastani tilauksesta?

Kun tilauksesi perutaan, saat rahanpalautuksen maksutavan mukaiselle tilille automaattisesti 14 vrk:n kuluessa. Tarvittaessa maksupalvelu vahvistaa tilinumerosi vielä sähköpostitse.

Jos olet valinnut maksutavaksi Sotka-laskun tai erämaksun, se peruuntuu myös automaattisesti. Mikäli ehdit jo maksaa laskun tai ensimmäisen erän, saat rahanpalautuksen luoton myöntäjältä jo maksetusta osuudesta.

• Miksi en näe hyvitystä laskullani?

Mikäli saat hyvityksen tai perut osan tilauksestasi, osapalautus vähennetään laskun tai erämaksun loppusummasta. Jos olet valinnut maksutavaksi Sotka-laskun, voit vähentää itse palautuksen jo saamasi laskun loppusummasta. Erämaksun tapauksessa palautuksesi suuruinen summa vähennetään automaattisesti erämaksusuunnitelmasi viimeisiltä eriltä.

Luotonmyöntäjän verkkopalveluun kirjautumalla näet avoimen laskutuksen ajankohtaisine saldoineen, sekä mahdolliset palautukset. Laskuusi liittyviä tietoja pääset tarkistamaan ja muuttamaan kirjautumalla verkkokalveluun: https://www.avarda.com/fi/yritys/kirjaudu-sisaeaen/

Maksaminen

• Minulla on kysyttävää laskuun tai erämaksuun liittyen, mihin voin olla yhteydessä?

Sotka-laskun ja Sotka-erämaksun tuottaa Avarda, vastaukset yleisimpiin kysymyksiin löydät täältä: https://www.avarda.com/fi/asiakaspalvelu

Myös Avardan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa: 

Omat sivut: https://omatsivut.avarda.fi/
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)

• Mistä tiedän, onnistuiko tilaukseni?

Maksamisen jälkeen siirryt takaisin Sotkan verkkosivuille, jossa on tilausvahvistuksen tiedot (tilausnumero, seurantakoodi, tulostettava tilaus sekä kuitti). Tilausvahvistus lähetetään myös sähköpostiisi. Tilausvahvistus on tosite tekemästäsi tilauksesta ja varmistaa, että tilauksesi on vastaanotettu. 

Mikäli vahvistusviestiä ei näy, varmistathan ettei se ole mennyt esimerkiksi roskaposti- tai tarjoukset kansioon. Vahvistuksen puuttuessa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin tarkistamme tilauksesi olevan kunnossa.

Jos saat virheilmoituksen kesken tilauksen, yritä ensin käynnistää selain uudelleen. Selainta vaihtamalla ongelma voi myös poistua. Tilauksenteon keskeytyessä tilaus peruuntuu, eikä sitä myöskään veloiteta.

OTA YHTEYTTÄ

• Mitä maksutapoja Sotkan verkkokaupassa on käytettävissä?

Saat tarvittaessa 100-3000 euron ostoksillesi joustavaa maksuaikaa joko Sotka-laskulla tai -erämaksulla. Voit myös maksaa verkkokaupassamme Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard –korteilla. Näiden lisäksi käytössä ovat suomalaiset pankkimaksut. Sinut ohjataan tilauksen loppuvaiheessa Netsin maksusivulle, jossa voit valita sinulle sopivan maksutavan. 

Korttimaksut tapahtuvat turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

• Mitä maksutapoja Sotkan myymälöissä on käytettävissä?

Voit maksaa käteisen lisäksi myymälöissämme Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard –korteilla, sekä Sotka-lasku tai Sotka-erämaksu.

• Voiko yritysasiakas ostaa tuotteita verkkokaupasta?

Voit tilata Sotkan tuotteita myös yrityksellesi. Sotka-lasku ja -erämaksu maksutavat ovat saatavilla vain kuluttaja-asiakkaille, jolloin luoton myöntämiseksi on tilaus tehtävä yksityishenkilön tiedoilla. Kirjanpitoasi varten voit lisätä tilaukselle yrityksesi tiedot, jolloin tilausvahvistus toimii kuittina ostoksesta. 

• Miksi en saa verkkokauppatilaustani laskulle tai erämaksulle?

Maksutapa on tarkoitettu ostoksiin, joiden yhteissumma on 100 – 3 000 euroa. Erämaksuun tai laskuun tarvitset myönteisen luottopäätöksen. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 20 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan. Myönteinen luottopäätös edellyttää, että tietosi voidaan varmistaa väestörekisteristä ja antamasi tiedot vastaavat rekisterissä olevia tietoja. Kielteisen ostopäätöksen syynä voi olla esimerkiksi kauppakohtainen ostoraja, edelliset ostoksesi laskulla tai erämaksulla tai salatut osoitetiedot.

Sotka-laskuun ja Sotka-erämaksuun tarvittavaa luottopäätöstä varten sinulta pyydetään henkilötietojasi. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Luotonmyöntäjä varmistaa henkilö- ja osoitetietojesi oikeellisuuden väestötietojärjestelmästä sekä tarkistaa luottotietorekisteristä, onko sinulla maksuhäiriömerkintöjä. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä tarkemmin sen perusteluista Avardan asiakaspalvelusta. Antamasi henkilötunnus tai luottopäätöstiedot eivät tallennu Sotkan asiakastietorekisteriin.

Sotka-laskun ja Sotka-erämaksun tuottaa Avarda. Avardan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa.

Omat sivut: https://omatsivut.avarda.fi/
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)

• Tilaustani ei ole vielä toimitettu, mutta sain jo laskun?

Sotka-laskulla saat 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi alkaen ostopäivästä. Tällä saadaan joustoa tilauksiin, jotka muilla maksutavoilla maksetaan heti tilauksenteon yhteydessä. Lasku lähetetään automaattisesti tilauksen teon jälkeen, jolloin se saapuu sinulle muutaman arkipäivän sisällä.

Jos haluat maksaa laskun sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, voit tehdä erämaksusopimuksen luotonmyöntäjän verkkopalvelussa. Sotka-laskun ja Sotka-erämaksun tuottaa Avarda. Avardan asiakaspalvelu auttaa sinua kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa.

Omat sivut: https://omatsivut.avarda.fi/
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)

• Voiko laskun maksaa sittenkin erissä?

Kyllä voit! 

Saamassasi laskussa on ohjeet kuinka tämä tapahtuu. Myös kirjautumalla sisään luotonmyöntäjän verkkopalveluun voit vaihtaa ostosta koskevan laskun kertaluottosopimukseksi.

Verkkopalvelu: https://www.avarda.com/fi/asiakaspalvelu
Sähköposti: asiakaspalvelu@avarda.fi
Puhelinpalvelu: 09 2532 7100 (ma-pe klo 9-19)

Asiointi myymälöissä korona-aikana

Onko asiointi Sotkassa turvallista?

Sotkassa asiointi on yhtä turvallista kuin muissakin kaupoissa. Seuraamme tarkasti viranomaisten ohjeita ja toimimme niiden mukaisesti.

Myymälämme ovat avaria ja väljiä, joten turvallinen asiointi on keskimääräistä helpompaa. Pidämme myyntitilanteissa kahden metrin turvavälin lähikontaktien välttämiseksi.

Koronavirus tarttuu ihmisestä toiseen lähinnä pisaratartuntana, mutta virus voi säilyä pinnoilla ja se voi tarttua myös kosketustartuntana viruksia sisältävien pintojen koskettelun kautta. Tätä ei kuitenkaan pidetä ensisijaisena tartuntatapana. 

Ovatko Sotka-myymälät auki normaalisti?

Verkkokauppa on avoinna 24/7 ja tilaukset toimitetaan normaalisti.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja mahdollisista muutoksista tiedotamme tällä sivulla sekä myymälöiden omilla sivuilla, josta näet aina ajantasaiset aukiolot ja yhteystiedot.

Kuinka henkilökunta myymälöissämme toimii?

Noudatamme toiminnassamme THL:n yleisiä ohjeita:

  • Olemme ohjeistaneet henkilökuntamme pitämään huolta säännöllisestä käsihygieniasta.
  • Puhdistamme maksupäätteet säännöllisin väliajoin useita kertoja päivässä.
  • Pidämme suosituksen mukaisen välimatkan (väh. 2 metri) asiakkaisiin ja muuhun henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältämme tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua
  • Käytämme suojakäsineitä aina kun mahdollista

Voinko asioida myymälässä etänä?

Kyllä vain! Sotka myymälöissä voit aina asioida myös puhelimitse, jos haluat tehdä ostoksesi lähimyymälässä kotoa käsin.

Katso oman myymäläsi yhteystiedot täältä >

Voit myös jättää palautetta haluamaasi myymälään. Vastaamme mielellämme kaikkiin mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin!

Mitä toivomme asiakkaidemme ottavan huomioon Sotkassa asioidessa?

Toivomme, että myös asiakkaamme noudattaisivat THL:n suosituksia asioinnin aikana koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi:

  • Suositaan korttimaksua käteisen sijaan
  • Pidetään suosituksen mukainen välimatka muihin asiakkaisiin ja Sotkan henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältetään tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua
  • Pidetään maskia myymälässä asioidessa. Tarvittaessa saat maskin myymälämme henkilökunnalta

Asiointi myymälässä

• Miten voin olla yhteydessä myymälään?

Sivujemme kautta voit lähettää palautetta haluamaasi myymälään. Valitse listasta oikea myymälä ja henkilökuntamme on yhteydessä sinuun haluamallasi tavalla. 

Myymälöidemme tarkemmat yhteystiedot löydät Myymälät-sivulta.

OTA YHTEYTTÄ

• Mistä löydän myymälöiden aukioloajat?

Myymälöiden aukioloajat ja yhteystiedot löydät Myymälät-sivulta.

• Mistä saan tiedon, onko haluamaani tuotetta myymälän varastossa heti?

Jos haluat varmistua tuotteen myymäläsaatavuudesta, kannattaa olla suoraan yhteydessä kyseiseen myymälään ennen matkaan lähtöä. Voit myös kätevästi tiedustella haluamasi tuotteen tai siihen liittyvien lisäpalveluiden saatavuutta suoraan "Kysy saatavuus myymälästäsi" -painikkeesta, joka sijaitsee kaikilla tuotesivuilla.

• Sain myymälästä Tarjouksen, voinko hyväksyä sen verkon kautta?

Kyllä voit! Voit hyväksyä tarjouksen, muuttaa tai tehdä lisäkysymyksiä tarjoukseesi liittyen suoraan Oma Tarjous-sivulla

Sinulle annettuun Tarjous-lomakkeeseen on kirjattu kaikki kirjautumiseen tarvittavat tiedot.

• Voinko saada kotiinkuljetuksen myymälästä ostamilleni tuotteille?

Sinun ei tarvitse huolehtia ostostesi kuljetuksesta, meiltä löytyy edulliset ratkaisut kaikkiin tuomisiin ja viemisiin. Kotiinkuljetuksen lisäksi saat valituista myymälöistä tarvittaessa vuokrattua myös pakun. Olethan yhteydessä kyseiseen myymälään sinulle sopivimman toimituksen sopimiseksi.

OTA YHTEYTTÄ

• Onko myymälästä mahdollista vuokrata pakettiautoa?

Kotiinkuljetuksen lisäksi saat valituista myymälöistä tarvittaessa vuokrattua myös pakun. Tarkistathan pakettiauton saatavuuden haluamastasi myymälästä.

OTA YHTEYTTÄ

• Saanko tuotteilleni kasauspalvelua?

Osissa toimitettavat tuotteemme ovat helppoja koota ja niiden mukana toimitetaan aina selkeät ohjeet. Tarjoamme Sotka-myymälöissä asioidessasi tuotteillemme myös kasauspalvelua, jos kuitenkin haluat tuotteesi valmiiksi kasattuna. Kasauspalvelua ei ole saatavilla verkkokauppaostoksille. 

Sotka-myymälän henkilökunnalta saa tarkat tiedot kuhunkin hankintaan liitettävästä kasauspalvelusta, palvelun hinnasta ja aikataulusta. Tarkistathan kasauspalvelun saatavuuden haluamastasi myymälästä.

OTA YHTEYTTÄ

Lisätietoa tuotteista ja palveluista

• Mitä SUPERHINTA-tuote tarkoittaa?

Asiakkaana voit olla varma, että SUPERHINTA-tuotteen hinta on aina edullinen. Me varmistamme puolestasi markkinan hintatason ja sen, että teet varmasti hyvän hankinnan. Tuote on edullinen sekä tänään, että huomenna.

SUPERHINTA-tuotteista ei myönnetä alennuksia, ne ovat jo valmiiksi huippuedullisia. Nyt ja vastaisuudessa. Verkkokaupassamme löydät värikkäällä symbolilla varustetut SUPERHINTA-tuotteet helposti. Voit halutessasi rajata tuotenäkymää niin, että näet vain tarjous- ja SUPERHINTA-tuotteet.

• Miten valitsen itselleni sopivan sängyn?

Sänky jolla nukut, vaikuttaa puolestaan suoraan unesi laatuun ja määrään. Parhaiten sopivan sängyn löytää kokeilemalla rauhassa myymälässämme eri vaihtoehtoja. Myyjämme auttavat löytämään sopivan vaihtoehdon juuri sinulle. Mikäli olet tilaamassa uutta sänkyä verkkokaupasta, tutustu ensin Sängyn valintaoppaaseemme, joka rajaa tuotteistamme sinulle sopivat vaihtoehdot mieltymyksiesi mukaan. 

Tutustu myös asiantuntijoidemme vinkkeihin, jotka on hyvä ottaa huomioon sänkyä valitessa.

• Etsin vinkkejä kotini sisustamiseen, mistä löydän sisustusideoita?

Kokosimme sivustollemme sisustusvinkkejä ja kuvia, joita voit hyödyntää niin valmiina ratkaisuina kuin inspiraatiosi lähteinä. Sotkan käytännölliset sisustusideat ja sisustusvinkit kertovat, millaisista aineksista syntyy viihtyisä, toimiva ja näyttävä koti. Löydä meiltä kotiisi sisustus, jossa on sydäntä!

Myymälöissämme sinua palvelevat ammattitaitoiset sisustusmyyjämme, jotka antavat vinkkejä ja ideoita kodin sisustukseen!

• Voinko saada tuotteilleni kasauspalvelun?

Tarjoamme osissa myytäville tuotteille kasauspalvelua, koska ymmärrämme, että saatat haluta apua tuotteen kokoamiseen. Sotka-myymälän henkilökunnalta saa tarkat tiedot kuhunkin hankintaan liitettävästä kasauspalvelusta, palvelun hinnasta ja aikataulusta. Kasauspalvelua ei ole saatavilla verkkokauppaostoksille. Tarkistathan kasauspalvelun saatavuuden haluamastasi myymälästä.

OTA YHTEYTTÄ

• Onko verkkokaupan tuotteille mahdollista saada jotain toista verhoiluvaihtoehtoja?

Useisiin verhoiltuihin tuotteisiin on myymälöidemme kautta valittavissa lukuisia eri kangas- ja värivaihtoehtoja. Eri vaihtoehdot ovat nähtävissä myymälöissämme. Näet kyseisen tuotteen lisätiedoista, mikäli verkkokauppa mallin lisäksi myymälän kautta on tilattavissa eri vaihtoehtoja.

• Mihin henkilötietojani käytetään?

Asiakkaidemme henkilötietoja käsitellään tarkasti ja turvallisesti uusimpia tietoturvalakeja noudattaen. Verkkokaupan asiakasrekisteriä käytetään asiakassuhteen hoitoon, tarjouksiin, tilauksiin ja asiakasyhteydenpitoon. Lisäksi tietoja voidaan asiakkaan erillisellä suostumuksella käyttää tai luovuttaa sähköiseen tai muuten kohdennettuun markkinointiin.

Tilausrekisteriä käytetään tarjouksiin, tilauksiin, toimituksiin, laskutuksiin ja niihin liittyvään asiakasyhteydenpitoon. Tieto voi olla siirretty verkkokaupasta tai asiakkaan myymälässä ilmoittama.

Voit tutustua käyttäjäehtoihin ja rekisteriselosteeseemme kokonaisuudessaan täällä >>