Verkkopalvelussamme käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Käyttämällä palvelua hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoa »

SOTKA – Näin olemme varautuneet koronavirukseen (COVID-19)

Asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuus on toiminnassamme etusijalla ja koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa on välttämätöntä tehdä kaikki voitava koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Tältä sivulta löytyy tietoa tilanteen aiheuttamista toimenpiteistä, jotka tekevät asioinnista Sotka-myymälöissä ja verkkokaupassa mahdollisimman turvallista. 

Ma 23.3. alkaen olemme tarkentaneet myymälöidemme aukioloja ja toistaiseksi myymälämme ovat sunnuntaisin suljettu. Verkkokauppamme palvelee vuorokauden ympäri viikon jokaisena päivänä ja myymälämme ovat avoinna verkkosivuillamme ilmoitettujen aukioloaikojen mukaisesti. Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja mahdollisista muutoksista tiedotamme tällä sivulla. Tervetuloa ostoksille!

Myymälät ja henkilökunta

Onko asiointi Sotkassa turvallista?

Sotkassa asiointi on yhtä turvallista kuin muissakin kaupoissa. Seuraamme tarkasti viranomaisten ohjeita ja toimimme niiden mukaisesti.

Myymälämme ovat avaria ja väljiä, joten lähikontaktin välttäminen on keskimääräistä helpompaa. Koronavirus tarttuu ihmisestä toiseen lähinnä pisaratartuntana, mutta virus voi säilyä pinnoilla ja se voi tarttua myös kosketustartuntana viruksia sisältävien pintojen koskettelun kautta. Tätä ei kuitenkaan pidetä ensisijaisena tartuntatapana. 

Ovatko Sotka-myymälät auki normaalisti?

Maanantaista 23.3. alkaen palvelemme toistaiseksi myymälöissämme seuraavasti:

  • Arkisin klo 10-18
  • Lauantaisin avaamme klo 10 ja suljemme kuten ennenkin
  • Sunnuntaisin myymälämme ovat suljettu

Katso myymälöiden päivitetyt aukiolot >>

Verkkokauppa on avoinna 24/7 ja tilaukset toimitetaan normaalisti.

Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja mahdollisista muutoksista tiedotamme tällä sivulla sekä myymälöiden omilla sivuilla, josta näet aina ajantasaiset aukiolot ja yhteystiedot.

Kuinka henkilökunta myymälöissämme toimii?

Noudatamme toiminnassamme THL:n yleisiä ohjeita:

  • Olemme ohjeistaneet henkilökuntamme pitämään huolta säännöllisestä käsihygieniasta.
  • Puhdistamme maksupäätteet säännöllisin väliajoin useita kertoja päivässä.
  • Pidämme suosituksen mukaisen välimatkan (väh. 1 metri) asiakkaisiin ja muuhun henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältämme tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua
  • Käytämme suojakäsineitä aina kun mahdollista

Voinko asioida myymälässä etänä?

Kyllä vain! Sotka myymälöissä voit aina asioida myös puhelimitse, jos haluat tehdä ostoksesi lähimyymälässä kotoa käsin.

Katso oman myymäläsi yhteystiedot täältä >

Voit myös jättää palautetta haluamaasi myymälään. Vastaamme mielellämme kaikkiin mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin!

Mitä toivomme asiakkaidemme ottavan huomioon Sotkassa asioidessa?

Toivomme, että myös asiakkaamme noudattaisivat THL:n suosituksia asioinnin aikana koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi:

  • Suositaan korttimaksua käteisen sijaan
  • Pidetään suosituksen mukainen välimatka muihin asiakkaisiin ja Sotkan henkilökuntaan asioinnin aikana
  • Vältetään tuotteiden ja pintojen turhaa koskettelua

Toimitukset ja verkkokauppa

Vaikuttaako koronavirus myymälästä tai verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimituksiin?

Tällä hetkellä toimituksissa ei ole koronaviruksesta johtuvia viivästyksiä ja tuotteet toimitetaan ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Seuraamme tilanteen kehittymistä tiiviisti ja viestitämme viivästyksistä tällä sivulla, mikäli niitä on odotettavissa.

Verkkokaupan toimitukset Postin jakelemana?

Lähetykset toimitetaan koteihin normaalisti. Toimitusta sovittaessa Posti kuitenkin varmistaa asiakkaan kanssa etukäteen turvallisen toimituksen mahdollisuuden. Posti ei pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Kuinka toimin palautustilanteessa?

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi olemme tilapäisesti keskeyttäneet yleisen vaihto- ja palautusoikeuden myymälöistämme. Pyrimme välttämään ylimääräiset käsittelyt ja asiakaskontaktit, joita tuotteiden palauttamisesta välttämättä aiheutuu. Tällä toimenpiteellä pyrimme parhaamme mukaan ehkäisemään koronaviruksen leviämistä ja siten vahvistamaan asiakkaidemme ja henkilökuntamme turvallisuutta.

Tarjoamme kuitenkin edelleen kaikille verkkokaupasta myymillemme tuotteille lainmukaisen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeuden.

Toivomme ymmärrystä ja joustoa asiakkailtamme näiden poikkeustapausten hoidon kanssa.